La ciutat Llegendes i tradicions Festes i esdeveniments Història de la ciutat Itineraris turístics Novetats Més apartats

El divendres 26 d'abril 2024 es va representar per vuitè any, a la nau gòtica de la Catedral de Girona, la "Consueta de Sant Jordi cavaller", un text mallorquí d'autor desconegut del segle XVI, d'un marcat caràcter didàctic i apologètic. L'adaptació i la dramatúrgia és obra de Josep Romeu Figueras. Els actors i actrius que van donar vida als personatges van ser Guillem Fernàndez-Valls, Jordi Subirà, Ferran Frauca, Mireia Vallès, Pep Massó i Pol Frauca. Antoni Madueño va ser l'encarregada del cant, i la música de l'orgue va ser interpretada per Pau Riuró, qui també va fer l'adaptació musical, juntament amb Ferran Frauca. Entre l'attrezzo s'hi va incloure el drac, dissenyat per Nuxu Perpinyà.

El cavaller Sant Jordi (Guillem Fernàndez-Valls)

(Ampliar) - El cavaller Sant Jordi (Guillem Fernàndez-Valls).

La Consueta de Sant Jordi és un text anònim, mallorquí, del segle XVI, que té un valor dramàtic i artístic provat, una mostra de l'antic teatre religiós català. La peça tenia una funció pedagògica important ja que l'heroi és el sant. En l'obra on hi ha una mescla d'elements realistes i meravellosos, s'explica la coneguda llegenda d'una ciutat assetjada per un drac que Sant Jordi allibera després d'una lluita en què el bé triomfa sobre el mal.

La lluita de Sant Jordi contra el drac

(Ampliar) - La lluita de Sant Jordi contra el drac.

La sang del drac convertida en rosa

(Ampliar) - La sang del drac convertida en rosa.



• VII representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la setena edició de l'obra, el 2023.

• VI representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la sisena edició de l'obra, el 2022.

• V representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la cinquena edició de l'obra, el 2021.
• IV representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la quarta edició de l'obra, el 2020.
• III representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la tercera edició de l'obra, el 2019.
• II representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la segona edició de l'obra, el 2018.
• I representació de la "Consueta de Sant Jordi"
Reportatge fotogràfic de la representació de la primera edició de l'obra, el 2017.
• Presentació de la "Consueta de Sant Jordi"
Article i reportatge fotogràfic de la presentació de la primera edició de l'obra, el 18 d'abril de 2017.

[Més imatges]------ Back-Index-Next

El rei (Ferran Frauca)

(Ampliar) - El rei (Ferran Frauca).

Cartell de la representació de la Consueta de Sant Jordi 2024

(Ampliar) - Cartell de la representació de la Consueta de Sant Jordi 2024. Clau de volta del templet del claustre de la catedral de Barcelona, esculpit per Joan i Antoni Claerós, segle XV.

Goigs a llaor del valerós Cavaller Sant Jordi. 1950

(Ampliar) - Goigs a llaor del valerós Cavaller Sant Jordi. 1950. Col·lecció Tipografia Carreras.

Cant final

(Ampliar) - Cant final.

CONTACTE ----Avís legal ----Aviso legal ----Legal notice

Creat: 04/05/2024