La ciutat Llegendes i tradicions Festes i esdeveniments Història de la ciutat Itineraris turístics Novetats Més apartats

El dijous 10 de març 2016 va tenir lloc a l'Aula Gastronòmica del Mercat del Lleó, la xerrada informativa "Què hem de saber quan comprem ous?", en el marc de la campanya "L'ou, d'etiqueta".
Previament a la presentació de la campanya, uns infables, mascotes de la campanya, Moreno i Clara, en forma d'ou animaven a participar en l'esdeveniment i repartien informació als clients del mercat.
És una iniciativa dels productors europeus d'ous amb el cofinançament de la Unió Europea i el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, a fi de donar a conèixer el marcatge i etiquetatge dels ous, així com informar a la societat dels sistemes de producció.

La productora Dolors Callís, durant la seva intervenció

(Ampliar) - La productora Dolors Callís, durant la seva intervenció.

Només el 3% de catalans sap identificar el significat del codi imprès a la closca d'un ou. A aquesta conclusió ha arribat l'Organització Interprofessional de l'Ou i els seus Productes (Inprovo), entitat que agrupa les principals empreses del sector i que el dijous 10 de març va estar al Mercat del Lleó de Girona en el marc de la campanya "L'ou, d'etiqueta", impulsada per ajudar els consumidors a identificar la procedència dels ous que compren.
Un dels elements principals de la jornada ha estat ajudar a desxifrar el codi imprès estipulat per llei a la Unió Europea, que es desgrana breument de la següent manera: el primer número indica el sistema de producció (0 és ou de producció ecològica; 1, ou de gallina a l'aire lliure; 2, de gallina al terra i 3, de gallina en gàbia). Les dues lletres següents fan referència a l'estat de la UE on s'ha produït. Els dos dígits que segueixen són de la província on s'ha fet. Els tres següents, el municipi (seguint les primeres xifres del codi postal) i finalment, l'últim codi és el que identifica la granja.

Un moment de la xerrada a l'Aula Gastronòmica

(Ampliar) - Un moment de la xerrada a l'Aula Gastronòmica.

La campanya, en la qual hi ha participat en representació del sector la productora gironina Dolors Callís, també insisteix en la manera que tenen els consumidors per distingir un ou fresc d'un altre que no ho és. Així, un ou fresc estarà net i sense fisures per fora. Tindrà una clara amb dues parts diferenciades (una més densa i l'altra menys, sense arribar a ser líquida). No despendrà olors estranyes i es considerarà fresc fins els 28 dies després de la posta si no hi ha canvis de temperatura sobtats.
Per últim, els productors també insisteixen en mirar l'etiquetatge de l'envàs, que amplia la informació impresa a la closca amb dades sobre la mida dels ous, el centre d'embalatge, el consum preferent, la categoria de qualitat, la procedència, etc.

La directora d’INPROVO Mar Fernández, durant la seva intervenció

(Ampliar) - La directora d’INPROVO, Mar Fernández, durant la seva intervenció.



[Més imatges]-------------Back-Index-Next

La Clara, mascota de la campanya, al Mercat del Lleó

(Ampliar) - La Clara, mascota de la campanya, al Mercat del Lleó.

La Clara i el Moreno, mascotes de la campanya, al Mercat del Lleó

(Ampliar) - La Clara i el Moreno, mascotes de la campanya, al Mercat del Lleó.

El Moreno, mascota de la campanya, al Mercat del Lleó

(Ampliar) - El Moreno, mascota de la campanya, al Mercat del Lleó.

Cinta transportadora d'ous

- Cinta transportadora d'ous. Imatge de la campanya.

CONTACTE ----Avís legal ----Aviso legal ----Legal notice

© Fèlix Xunclà/Assumpció Parés